Jednotky
Jednotky
Jednotky hráč ovládá přímo na mapě. Skřeti a ostatní tvorové mají svou vlastní vůli a pohybují se po světě svobodně.
Jednotek je více typů, každá je jinak silná, jinak rychlá a umí něco jiného. Každá jednotka má svou energii (modrý sloupec), která se jí velice pomalu doplňuje. Červený sloupec je život, pokud v boji klesne na nulu, jednotka umírá.
Pokud jednotka nebojuje, tak jí každých pět minut přibude trošku energie. Je-li energie dost, může se jednotka pohybovat po mapě. Zraněným jednotkám, které nebojují, a které mají přírůstek léčení vyšší než nula (např. hrdina), přibývá každých deset minut trochu života.
Trvá několik hodin, než se vyčerpané jednotce doplní energie. Souboj jednotek také trvá několik hodin.
Podrobně o jednotkách je na stránkách: Lidé, Skřeti, Trpaslíci a Zvířata.
Proč je to tak pomalé? Chci víc energie, rychlejší boj!
Proč? Abys stihl zareagovat na nepřítele! Například když tvého hrdinu napadnou hromadně skřeti nebo jiní hráči a ty nebudeš připojen ve hře, díky pomalosti máš šanci zareagovat až se připojíš (utéct, přesunout vojáky). Až budeš bojovat v bitvách proti jiným hráčům, zjistíš, že přírůstek energie je nastavený správně. Kdyby byl boj rychlý, tak tvůj hrdina, napadený ze všech čtyř stran, zemře za pár minut, a ty nestihneš zareagovat.
Co se zobrazuje u každé jednotky
- sloupec energie (modrý)
- sloupec života (červený)
- erb hráče zvolený v registraci
- hodnost 0 až 9 za počet zabitých nepřátel, čím větší je, tím silnější je jednotka a obrázek jednotky ze zvětšuje
Trénování jednotek - 9 stupňů hodnosti
Každá jednotka má po naverbování obvykle hodnost 0 a lze ji bojem vycvičit až na 9. level hodnosti.
Za každého zabitého nepřitele se zvýší hodnost o +1, a tím se zvyší síla útoku, obrany a střely (u střelce) o +1.
V 9. levelu je tedy jednotka o +9 silnější než základní.
Hodnost | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Obrázek | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Speciální jednotky, které kromě boje umí i něco jiného, mohou postupně nasbírat zkušenosti také za své činnosti. Ukazatel zkušeností se zobrazuje pod znakem hodnosti. Pokud jednotka nasbírá 100% zkušeností, získá vyšší hodnost. A díky vyšší hodnosti dokáže lépe zvládat svoji specální činnost.
Jednotka | Za co dostává zkušenosti pro získání hodnosti |
---|---|
Beranidlo | za zbourání stavby (podle její kvality) |
Léčitel | za úspěšné léčení |
Stavitel | za postavenou stavbu (podle její kvality) |
Střelec | za výstřel do nepřátelské jednotky |
Vozík | za počet surovin přivezených do hradu či vesnice |
Odcházení jednotek - Co se stane, když zbrojnošovi zbourám kasárnu?
Každý zbrojnoš, který je naverbovaný z kasáren, potřebuje kasárny k životu. Jsou jeho domovem. Může se stát, že kasárny zbouráš ty nebo je zbourá nepřítel. Pokud se tak stane a zbrojnoš nemá kde bydlet, tak odejde. Neodejde ale hned! Všechny jednotky bez domova odchází ráno okolo páté hodiny. Proto když kasárny zboříš, máš dost času je postavit jinde.
A protože více kasáren obývá více zbrojnošů dohromady, není jisté, který zbrojnoš nakonec odejde. Obecně platí, že odejde ten zbrojnoš, který nebojuje a má nejnižší hodnost. Za jeden den odejde vždy jen jedna jednotka z dané budovy a vezme si sebou suroviny a artefakty, které nese.
Stejná pravidla platí pro všechny naverbované jednotky (stavitel = dílna, střelec = střelnice, atd.). Jedinou vyjímkou jsou jednotky, které máš od začátku hry, nebo získáš od Rádce a nebo uplacené jednotky (skřeti, trpaslíci, atd.). Ti domov nepotřebují.
Zvednutí a nesení surovin
Většina jednotek dokáže nosit omezené množství surovin, nejlepší na to je ale vozík, který se vyrábí v Dílně. Nošení surovin jednotky nijak neomezuje v pohybu či boji.
Jednotka sebere suroviny tak, že si na ně stoupne, a po kliknutí na jednotku se ukáže symbol ručičky . Kliknutím na ručičku se dostane do záložky Pytel, kde si hráč zadá, jakou surovinu a kolik chce zvednout nebo položit.
Suroviny musíš donést až k hradu (případně k vesnici), pak klikni u jednotky na záložku "Pytel" a dole se objeví zelené tlačítko "Do hradu" (nebo "Do vesnice"). Kliknutím na něj se všechny nesené suroviny přesunou do pokladnice. Ač by se to mohlo být logické, tak nošení surovin do stavby Skladiště nefunguje!
Léčení jednotek
Hrdina, skřeti, trpaslíci a zvířátka se umí pomaloučku léčit sami, každých 10 minut jim přibude zdraví dle vlastnosti přírůstek léčení . Ostatní jednotky se léčit sami neumí. Zde jsou možnosti, jak je vyléčit.
- Lektvary zdraví - skřeti a trpaslíci u sebe mají občas lektvar života, když ho použiješ, životy přibudou
- Amulet života - Černý rytíř má u sebe občas amulet života, který léčí rychlostí jeden život za 10 minut
- Léčitel - v 8. levelu hradu můžeš postavit Kostel a naverbovat léčitele, svou energií umí uzdravovat jednotky
- Kredity - za 3 kredity můžeš vyléčit libovolnou svou jednotku (léčit lze jen jedenkrát za 8 hodin)
Uplácení jednotek
Některé počítačem řízené jednotky (skřeti, trpaslíci, prasata) jdou uplácet. Většina má dost hrdosti a uplatit nejde vůbec, ale dá se říci, že v průměru je každá třetí jednotka uplatitelná. Pokud se ti povede jednotku uplatit, přechází do tvých služeb a ty ji můžeš ovládat úplně stejně jako své vlastní jednotky. Nediv se, když se ti mnohokrát nepovede jednotku uplatit, je to normální. Opatruj si dobře uplacené jednotky a nenech je zemřít, protože na rozdíl od zbrojnošů nepotřebují místo v kasárnách. A pozor, až budeš útočit na cizí hrad, všechny uplacené jednotky ti může obránce zkusit uplatit! Ve vesnicích to nejde.
Platí pravidlo, že čím větší úplatek dáš, tím je větší šance, že se k tobě jednotka přidá. Ovšem nad určitou mez se to už nevyplácí, protože šance na úspěch roste už jen nepatrně a to se prostě nevyplatí. V políčku, kam zadáváš výši úplatku, se ti vždy ukáže ta správné mez, kolik by jsi měl dát, aby jsi měl optimální šanci na úspěch. Ano, můžeš dát i 2x více, ale šance bude jen o trochu větší. A 4x více se prakticky nevyplatí dávat, šance vzroste jen nepatrně.
Zastavení útoku u své jednotky
Každé své bojující jednotce můžes zakázat bojovat kliknutím na tlačítko . Pozor, nepřítel bude i nadále útočit a zraňovat tvou jednotku. K čemu je to tedy dobré? Jednotka nebojuje, ale odpočívá a přibývá ji tak energie. Pokud ji má dost na krok, může udělat krok stranou a tak přerušit boj.
Propuštění jednotky
Všechny jednotky které vlastníš můžeš propustit. Odejdou za 24 hodin. Občas se to hodí, když máš jednotku někde zabarikádovanou a nejde s ní hnout. Nebo když odešleš vojáky na 2 dny pryč a doma tě mezitím napadnou. Nebo když chceš v dílně verbovat jiné jednotky než ty co již máš. Když jednotka odejde, nechá na mapě suroviny a artefakty, co nesla.
Jak na to? V záložce jednotky "Info" je úplně dole odkaz "Propuštění".
Artefakty - výbava jednotek
Artefakty jsou zbraně či různé věci, které u sebe může nosit většina jednotek. Artefakty zlepšují jednotce její vlastnosti, například meč zvýší útok, štít obranu atd.. Jednotka unese pouze osm artefaktů. Osm artefaktů stejného typu tvoří set (například skřetí set, trpasličí set).
Jak artefakty získat
Artefakty nelze nikde koupit. Artefakty se dají získat od zabitých skřetů a trpaslíků, po kterých zůstávají ležet v truhlách na bojišti. A platí, že čím silnější je jednotka (např. skřetí velitel), tím je větší šance, že bude mít u sebe nějaký vzácnější artefakt v dobrém stavu. Později lze získat artefakty za úkoly od rádce nebo zabitím vojáka či hrdiny jiného hráče. Pokud zemře voják, který měl u sebe nějaké artefakty, tak se na mapě objeví truhla se všemi artefakty. Kdokoliv je může sebrat a používat.
Jak zvednout artefakt
Jednotkou si stoupni na truhlu. Klikni na kulaté tlačítko a pak klikni na záložku Výbava. Objeví se obrys postavy a ty musíš posuvníkem posunout okno dolů. Dole pod nohama postavy je výběr artefaktů, které leží v truhle, viz obrázek.
Hrdina má dvě vyjímky
Hrdina při smrti neztratí všechny artefakty, ale pouze jeden - náhodně zvolený. Zbylé artefakty mu zůstanou, a po oživení je má stále u sebe. A další výhoda hrdiny je ta, že artefakty, které má u sebe, si odnáší do nové hry - zůstávají mu po registraci na jiný server. Takže je výhodné si během hry nasbírat celý set.
Artefakty se poškozují, ale lze je opravit
Všechny artefakty, které vlastníš, se den za dnem poškozují. Artafakty, které mají u sebe počítačem řízené jednotky (např. skřeti) se nepoškozují.
Když je artefakt zcela nový, má stav 100%. A každý den se všechny artefakty poškodí o 3% (procento o půlnoci, další v 8:00 a 16:00). Pokud by se artefakt neopravoval, za 34 dní se rozpadne na prach. Artefakt lze opravit za kredity. Nejlevnější skřetí a lidský artefakt lze opravit celý za 1 kredit. Pokud hráč složí artefakty do setu, tak se modře rozsvítí a jejich oprava stojí polovinu.
Unikátní artefakty
Unikátní artefakty nejdou složit do setu a většinou jsou na jedno použití.
Artefakt(y) | Obrázek | Popis |
---|---|---|
Lektvary života | ![]() ![]() ![]() |
Lektvar přidá okamžitě zraněné jednotce život. |
Lektvary energie | ![]() ![]() ![]() |
Lektvar přidá okamžitě vyčerpané jednotce energii. |
Dračí šupinky | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dračí šupinky ze zabitých dráčků je možné obětovat na oltáři a získat tak vyjímečné artefakty, jednotky, či jinou pomoc od Bohů. Mají různou cenu, od nejobyčejnější zelené po nejvzácnější zlatou. |
Sety - proč se snažit skládat sety
Hráč skládat sety nemusí, ale pokud se mu podaří set složit, má veškeré opravy za polovinu. Ušetří tak kredity, údržba celého setu je o polovinu levnější. Jiné výhody z kompletního setu neplynou.
Skřetí set (základní) | Zbrojnoší set (základní) | Trpasličí set (střední) |
---|---|---|
![]() |
![]() |
![]() |
Set Legionář (střední) | Set Černého rytíře (nejlepší) | |
![]() |
![]() |
Cestování portálem
Na začátku hry dostaneš hrad, který je na mapě umístěn v tebou zvolené oblasti (sever, jih, východ, západ). Nalevo od tvého hradu se nachází nefunkční portál, který v budoucnu využiješ k cestování mimo hranice svého hradu. Když portálu zvýšíš level, aktivuje se, a ty ho můžeš použít k cestování na jiné mapy. Jednoduše postavíš na portál až devět svých jednotek, zadáš souřadnice a odešleš je. Zmizí, a za nějakou dobu (podle vzdálenosti) se objeví v cíli.
Aby jsi byl chráněn před ostatními hráči, je to zařízeno tak, že hráči tvůj hrad mohou napadnout jen tehdy, pokud máš portál povýšený na 3. level. Takže dokud si neaktivuješ 3. level portálu, jsi až do osmého levelu hradu v bezpečí před ostatními hráči. Můžeš si tak pohodlně hrát a neřešit politiku a sváry mezi klany.
Přesto se může stát, že se dostaneš do bojů mimo území svého hradu, například pokud si postavíš na jiné mapě vesničku (a to se vyplatí), nebo cestuješ s vozíkem pro suroviny do dolů. Navíc od osmého levelu hradu se portál sám automaticky aktivuje a tvůj hrad tak otevírá pro nájezdy kohokoliv.
Portál má tři levely
- Level 1 - výchozí level, portál je nefunkční, tvůj hrad je v bezpečí před jinými hráči, ty nemůžeš cestovat jinam, nikdo nemůže přicestovat k tobě
- Level 2 - portál je aktivován, tvůj hrad je stále v bezpečí před jinými hráči, ty můžeš cestovat do všech map kromě těch, kde mají hráči svůj hrad, nikdo nemůže přicestovat k tobě
- Level 3 - tvůj hrad je v nebezpečí, ostatní hráči ho můžou napadat a ty zase můžeš napadat jejich, nemůžeš napadat hrady hráčů, kteří mají portál na levelu 1 a 2 (vesnice ano)
![]() nefunkční portál |
![]() portál pouze do pustých míst |
![]() portál do ostatních království |
Lidé - popis jednotek
Jednotky hráč ovládá přímo na mapě. Jednotek je více typů, každá je jinak silná, jinak rychlá a umí něco jiného. Každá jednotka má svou energii (modrý sloupec), která se jí velice pomalu doplňuje. Červený sloupec je život, pokud v boji klesne na nulu, jednotka umírá.
Co se zobrazuje u každé jednotky
- sloupec energie (modrý)
- sloupec života (červený)
- erb hráče zvolený v registraci
- hodnost 0 až 9 za počet zabitých nepřátel, čím větší je, tím silnější je jednotka a obrázek jednotky ze zvětšuje
Jednotky bez domova odcházejí!
Každá jednotka, kterou jsi naverboval (např. zbrojnoš) nebo vyrobil (např. vozík), bydlí ve své stavbě. Pokud stavbu zboříš a nepostavíš rychle jinou, jednotka za několik hodin automaticky odejde (zmizí z mapy)!
Popis jednotek hráče
Jednotka | Obrázek | Stavba | Popis |
---|---|---|---|
Hrdina | ![]() |
Hrad | Unikátní, nejsilnější jednotka hráče. Každý hráč má jen jednoho. Zraněnému hrdinovi se pomaličku doplňuje život. Po smrti ho lze zdarma oživit v hradu, ale ztratí tři hodnosti (pokud je měl). |
Bílý Hrdina | ![]() |
Za kredity | Svého hrdinu můžeš vylepšit na bílého za 40 kreditů na půl roku. Bílý hrdina je stejně silný jako základní hrdina, ale uzdravuje se 2x rychleji a má navíc přídavnou kapsu na nesení libovolného artefaktu. Přídavná kapsa se velice hodí, když hrdina nese 8 artefaktů, může tak nést navíc lektvar, svitek, či libovolný jiný artefakt. Umožnuje tedy nést druhý artefakt stejného typu (třeba druhý meč). Pozor, přídavná kapsa slouží jen pro přenášení artefaktu, artefakt vložený do přídavné kapsy nezlepšuje svými vlastnostmi schopnosti hrdiny! |
Zbrojnoš panoš | ![]() |
- | Osobní stráž krále (hrdiny). Je jen o maličko silnější než řadový zbrojnoš. Unikátní je v tom, že nepotřebuje k bydlení kasárny. |
Zbrojnoš | ![]() |
Kasárna | Základní bojová jednotka. Je slabší a pomalejší než hrdina. |
Stavitel | ![]() |
Dílna(1) | Unikátní, drahá jednotka, která špatně bojuje, ale umí stavět cesty a hradby. Má-li hráč Radnici, tak staví vesnice. Umí jako jediná jednotka bourat cesty a střelecké výspy. |
Vozík | ![]() |
Dílna(2) | Pracovní, pomalá a křehká jednotka, slouží k přesouvání velikého množství surovin a artefaktů, které by voják a ani hrdina neunesl. Čím vyšší má vozík hodnost, tím více uveze surovin. Dále umí převážet libovolné artefakty v přídavných kapsách. To se hodí například v bitvě, kam může přivést lektvary a nebo po bitvě sesbírat artefakty po padlých. Za vození surovin do hradu získává vozík zkušenosti a hodnost. První přídavnou kapsu získá vozík na 3 hodnosti, druhou na 6. a třetí kapsu na 9 hodnosti. Pozor, přídavné kapsy slouží jen pro převážení artefaktů, artefakt vložený do přídavné kapsy nezlepšuje svými vlastnostmi schopnosti vozíku! |
Střelec | ![]() |
Střelnice | Slabá jednotka, která špatně bojuje, ale má unikátní vlastnost - střelu z dálky. Čím vyšší hodnost má střelec, tím dostřelí na větší vzdálenost a také více zraňuje. Střelec má bonus na šermíře. Pozor, střelec nestřílí automaticky sám, každý výstřel určuješ ty! Stojí-li na kopci či střelecké výspě, má větší dostřel. |
Šermíř | ![]() |
Kasárna(4) | Jednotka s velikým útokem, ale malou obranou a životy. Má bonus na všechny lidské jednotky, je postrachem zbrojnošů. V kasárně zabírá dvě místa. Všechny střely a blesky (šaman) ho 2x více zraňují! Šermíř je bonusová jednotka, verbovat ho mohou v kasárně level 4 (hrad 7) jen hráči, kteří si koupili během posledních 90 dnů alespoň jednou kredity. Kdo si nekoupil kredity a přesto jich má hodně, může si aktivovat verbování šermíře na 90 dnů za 6 kreditů. Děkujeme vám - platícím hráčům, za podporu hry. |
Léčitel | ![]() |
Kostel | Velice slabá jednotka, ale umí léčit vojáky na bojišti. Čím vyšší hodnost má léčitel, tím lépe léčí a stejně jako střelec na větší vzdálenost. Pozor, léčitel neléčí automaticky sám, každé léčení určuješ ty! Stojí-li na kopci či střelecké výspě, léčí na větší vzdálenost. Dokáže obětovat dračí šupiny na oltáři. |
Beranidlo | ![]() |
Dílna(4) | Velice drahá, pomalá a slabá jednotka, která špatně bojuje, ale umí rychle bourat hradby a stavby. Jedině beranidlo dokáže bourat stavbu rychleji než se opravuje. |
Bomba | ![]() |
Dílna(5) | Velice drahá jednotka na jedno použití. Po zapálení se zobrazí žlutý plamínek a bomba může kdykoliv během 30 minut vybuchnout. Výbuch zabije či zraní všechny jednotky v okolí až do vzdálenosti tří polí. Budovy nepoškozuje. V dílně zabírá dvě místa. |
Skřeti - popis jednotek
Skřeti jsou odporná, nízká rasa, která znepříjemňuje život celému království. Mají tunely hluboko v zemi, kde se množí a odtud vylézají. Jsou shrbení, zlostní, mají tmavou zelenou kůži. Mají dlouhé opičí paže, plochý obličej a žluté, špičaté zuby. Jejich krev je černá a studená. Jsou to kanibalové živící se mrtvolami a často hořkým masem svých vlastních příbuzných. Jsou to krutí bojovníci, útočí nejraději ve větším počtu v přesile.
Skřeti se množí v doupěti v horách (to nelze zničit). Čím větší je království hráče, tím více se množí i skřeti a jsou i odvážnější. Nestrpí nikoho v okolí svého doupěte. Napadají vojáky i stavby v království. Za každého zabitého skřeta získává jednotka hráče vyšší hodnost.
Jak skřeti hrají?
Pozor, skřeti a také trpaslíci nehrají stále! Ožijí a začnou chodit a bojovat, až když se přihlásíte! Pět hodin hrají... a pak zase "usnou".
Jinak řečeno, když se přihlásíte do hry nebo jste-li jinak aktivní ve hře, probudíte tím skřety k životu na pět hodin. Budou chodit a útočit, podle toho, kolik mají energie. A za 5 hodin zase usnou. Takže nemusíte mít strach, když delší čas nehrajete (třeba týden). K životu je probudí až vaše další přihlášení.
![]() Skřetí doupě |
Popis skřetích jednotek
Jednotka | Obrázek | Stavba | Popis |
---|---|---|---|
Skřetí velitel | ![]() |
Skřetí doupě | Nejsilnější skřetí jednotka. Je velice silný, pozor na něj! Je schopen sám zabít hrdinu. Často se vrhá sám slepě do útoku, když jeho podřízení skřeti váhají. Je dobré ho napadnou více vojáky naráz. |
Skřetí šaman | ![]() |
Skřetí doupě | Speciální skřetí jednotka, kromě boje zblízka umí i střílet blesky na dálku! Nepodceňujte ho, je silnější než obyčejní skřeti. Stojí-li na kopci či střelecké výspě, má větší dostřel. Dokáže obětovat dračí šupiny na oltáři. |
Skřet | ![]() |
Skřetí doupě | Obyčejná, slabá, zbabělá skřetí jednotka. |
Skřet sekerník | ![]() |
Skřetí doupě | O něco odvážnější než skřet, s lepším útokem. |
Skřet se štítem | ![]() |
Skřetí doupě | O něco odvážnější než skřet, s lepší obranou. Jeho štít mu poskytuje výbornou ochranu před střelci. |
Trpaslíci - popis jednotek
Trpaslíci jsou prastará rasa kovářů a válečníků, jejich řemeslnému umu se nikdo nedokáže rovnat. Jsou od přírody zakrslí, ale malý vzrůst je více než kompenzován jejich výdrží a tvrdohlavostí. Sídlí hluboko v horách, odkud se vydávají na toulky po celém světě. Cestují v malých skupinkách za obchodem či rudnými žilami. Všichni do jednoho nesnáší skřety a kdekoliv na ně narazí, okamžitě zaútočí. Milují pivo a zlato, a za tučný obnos se rádi nechávají najmout do služeb hráče.
Jak trpaslíci hrají?
Trpaslíci cestují světem, nenápadně procházejí nikým nespatřeni kolem království hráčů (možná právě teď jdou kolem tvého...). Když ale vidí, že je nějaké království napadené skřetí přesilou, neváhají a dají se s nimi do boje. Jsou to stateční bojovníci, z boje nikdy neutečou. Jejich skvělá brnění vydrží mnoho ran. Pozor, pokud máte ve svých službách uplaceného skřeta, trpaslíci se ho budou snažit zabít také!
Trpaslíci, stejně jako skřeti, nehrají stále! Ožijí a začnou chodit a bojovat, až když se přihlásíte! Pět hodin hrají... a pak zase "usnou". Jinak řečeno, když se přihlásíte do hry, probudíte tím trpaslíky a skřety k životu na pět hodin. Budou chodit a útočit, podle toho, kolik mají energie. A za 5 hodin zase usnou. Takže nemusíte mít strach, když delší čas nehrajete (třeba týden). K životu je probudí až vaše další přihlášení.
Popis trpasličích jednotek
Jednotka | Obrázek | Popis |
---|---|---|
Trpaslík stavitel | ![]() |
Slabá trpasličí jednotka. Je to zručný kovář a horník, co hloubil šachty v legendární Mórii. Unese na zádech hodně nákladu. Pokud ho hráč uplatí, může s ním stavět stavby (a bourat) stejně jako se stavitelem. |
Trpasličí střelec | ![]() |
V přímém boji nejslabší trpasličí jednotka. Ale dokáže střílet na větší vzdálenost než lidský střelec a jeho šípy více zraňují. Pokud se ti podaří ho uplatit, je nejvhodnější ho umístit do obrany za zeď, odkud může na velkou vzdálenost odstřelovat skřety. Stojí-li na kopci, má větší dostřel. |
Trpaslík obránce | ![]() |
Trpaslík s velikým štítem a obrovskou obranou. Není to moc silná jednotka, ale dokáže na sebe nalákat soupeře a vydrží po dlouhou dobu mnoho jejich ran i střel. Jeho místo je na špici útoku. Za něj je vhodné umístit střelce nebo pomocné jednotky pro napadání soupeře z boků. |
Trpaslík válečník | ![]() |
Je to bojovník tělem i duší. Trénovaný na boj se skřety a draky. Velice silná jednotka s velikým útokem i skvělou obranou. Dokáže se postavit i skřetímu veliteli. |
Trpasličí stařešina | ![]() |
Nejsilnější trpasličí jednotka, jeho ohromné kladivo je legendární. Máte tu čest s šlechticem, stařešinou svého rodu. Je nesmírně bohatý, pyšný a silný. Skřetí velitele si dává k svačině! Je velice těžké ho získat na svou stranu. Komu se to povede, má veliké štěstí. |
Dráčci a Draci - popis jednotek
Draci jsou hrabiví létající tvorové, kteří milují jen sami sebe. Létají po světě, plení lidská sídla a sbírají diamanty a drahé kovy, které si pak odnáší do svých doupat. Shromažďování pokladů je typická dračí vlastnost, čím větší má drak poklad, tím je mezi svými váženější. Obecně platí, že čím starší je drak, tím má větší poklad.
Kdysi žilo na severu mnoho velkých draků, ale většinu z nich už vyhubili trpaslíci, kteří mají stejnou lásku k pokladům. Proto se lze setkat spíše s malými dráčky, kterých je mnohem více a kteří se živí prasátky.
Jak dráčci hrají?
Existují velcí draci a malí dráčci. Zde popisuji chování malých dráčků, o velikých dracích není totiž mnoho známo. Dráčci musí pravidelně jíst, ale skřetí maso nemají rádi, protože smrdí a trpasličí je zase příliš tuhé. Největší lahůdkou je pro draka prasečí maso! A protože mají velice dobrý čich, ucítí prase na míle daleko. Proto se může stát, že zápach prasete dráčka přivábí do tvého království.
Jelikož dráčci umějí létat, mohou přistát ve tvém království či vesnici kdykoliv a kdekoliv. Většinou se ale dlouho nezdrží, sežerou prase, vypálí nějakou budovu a zase odletí pryč. Uplatit dráčka jde velice obtížně. Patří k velice ceněným jednotkám, protože umí létat přes terén i jednotky.
V boji jsou dráčci velice silní, s lidskými i skřetími jednotkami si umí poradit. Experti na ně jsou trpaslíci a hlavně střelecké jednotky, které na ně mají velký bonus. Dráčci bojují chytře, když je dráček vážně zraněn, pokusí se uletět pryč. Velice dobře ničí budovy díky ohnivému dechu. Ze zabitého dráčka zbude na mapě kouzelná šupinka a náhodně jedna z osmi částí mrtvého těla. Šupinky lze na použít na oltáři a získat za ně zajímavé dary od bohů a pokud získáš všech osm částí draka, lze ho na oltáři opět oživit!
Dráčci většinou odletí z království či vesnice do dvou dnů, takže mnoho škod nezpůsobí.
Dráčci, stejně jako ostatní nepřátelské jednotky, nehrají stále! Ožijí a začnou bojovat, až když se přihlásíte! Pak 5 hodin hrají... a pak zase "usnou". Jinak řečeno, když se přihlásíte do hry, probudíte tím nepřátelské jednotky k životu na 5 hodin. Budou chodit a útočit, podle toho, kolik mají energie. A za 5 hodin zase usnou. Takže nemusíte mít strach, když delší čas nehrajete (třeba týden). K životu je probudí až vaše přihlášení.
Dračí šupinky a oltář
Dračí šupinky ze zabitých dráčků je možné sbírat a obětovat na oltáři a získat tak výjimečné artefakty, jednotky, či jinou pomoc od Bohů. Mají různou cenu, od nejobyčejnější zelené po nejvzácnější zlatou.
Oživení dráčka na oltáři
Z každého zabitého dráčka zbude na mapě náhodně jedna z osmi částí těla. Pokud se ti podaří sehnat všech osm částí těla, můžeš dráčka za libovolnou šupinu (bez rizika) oživit léčitelem (nebo šamanem) na oltáři. Od té chvíle ti bude dráček sloužit.
Dráčka můžeš "poskládat" z různých druhů dráčků (z různých barev), například křídlo může být zelené, hlava zlatá, atd. Jaký dráček nakonec ožije na oltáři záleží na náhodně, ale platí pravidlo, že čím více částí má stejnou barvu, tím je větší šance, že ožije takový druh dráčka.
Osm částí dráčka nutných k oživení
- dračí křídlo

- dračí hlava

- dračí pařát

- dračí tělo

- dračí oko

- dračí zuby

- dračí krev

- dračí ocas









Popis dračích jednotek
Jednotka | Obrázek | Popis |
---|---|---|
Zlatý drak | ![]() |
Obrovských zlatých draků je ve světě Pána Hradu velice málo. Jsou staří, mocní a jejich plamen při útoku spaluje zároveň obě políčka v daném směru, takže může zraňovat dvě jednotky naráz. Proslýchá se, že jedenáct zubožených zlatých draků drží v zajetí skřeti, přikované na magickém řetězu ke skále. Skřeti je drží naživu a sbírají zlato z jejich odpadlých šupin. Zlatého draka je možné zajmout během boje, vojsko na něj musí útočit tak dlouho, dokud se vážně raněný drak nevzdá některému z útočníků. Za každého zdravého zlatého draka dostává klan do pokladnice každý den 1 ![]() Střelecké jednotky mají na draka bonus. Po zabití z něj zbude velká zlatá šupina. Za padlého zlatého draka se další noc objeví nový zlatý drak na nové mapě někde jinde. |
Bažinný dráček | ![]() |
Nejslabší a nejpočetnější druh dráčků z dračího pokolení, má rád mokřady a přestože je to teprve dračí mládě, dokáže snadno zabít zbrojnoše či skřeta. Jako každý drak umí létat. Střelecké jednotky na něj mají bonus. Po zabití z něj zbude zelená šupinka. |
Rudý dráček | ![]() |
Druhý nejpočetnější zástupce dráčků, má rád prosluněná a suchá místa. Je o trochu silnější než Bažinný dráček. Jako každý drak umí létat. Střelecké jednotky na něj mají bonus. Po zabití z něj zbude červená šupinka.Jako každý drak umí létat. |
Ledový dráček | ![]() |
Silnější než Rudý dráček, setkat se s ním lze na vyšších levelech hradu a na zmrzlých místech. Jako každý drak umí létat. Po zabití z něj zbude modrá šupinka. |
Skalní dráček | ![]() |
Silnější než Ledový dráček, setkat se s ním lze jen velice výjimečně na nejvyšších levelech hradu. Jako každý drak umí létat. Střelecké jednotky na něj mají bonus. |
Černý dráček | ![]() |
Silnější než Skalní dráček, setkat se s ním lze jen velice výjimečně na nejvyšších levelech hradu. Jako každý drak umí létat. Střelecké jednotky na něj mají bonus. |
Zlatý dráček | ![]() |
Nejsilnější z malých dráčků, setkat se s ním lze velice výjimečně na 11. levelu hradu či na speciálních místech světa. Jako každý drak umí létat. Střelecké jednotky na něj mají bonus. |
Zvířata - popis jednotek
Zvířata jsou nestranná, snaží se přežít jak jen se dá. Ale občas se nechají vyprovokovat a zaútočí sama od sebe. Po zabití po nich zůstává jídlo. Podle velikosti zvířete můžeš odhadnout, jak silné bude v boji.
Zvířata jdou docela snadno ochočit (uplatit) trochou jídla. Se smečkou prasat se už dá docela dobře útočit, samozřejmě v početní přesile, ideálně čtyři na jednoho. Prasata se také mohou hodit na odlákání skřetů, protože skřeti se ochočené prase snaží zabít a poběží za ním. Také dráčci rádi žerou prasátka a často je jejich vůně přivábí k hradu.
Jednotka | Obrázek | Popis |
---|---|---|
Divoké prase | ![]() |
Velice slabé zvířátko, po zabití z něho zbyde 300![]() |
Zlaté prase | ![]() |
Je o trochu silnější než divoké prase, získat ho lze za splnění úkolu rádce. Po zabití z něho zbyde 300![]() |
Divokej kňour | ![]() |
Poměrně silné zvíře, které se odváží zaútočit, když je zahnané do kouta. Po zabití z něho zbyde 1000 ![]() |
Zlatej kňour | ![]() |
Je o trochu silnější než divokej kňour, získat ho lze za splnění úkolu rádce. Po zabití z něho zbyde 1000![]() |
Speciální jednotky
Zde jsou uvedeny speciální jednotky, které se vymikají běžnému chování a které mají nějaké unikátní vlastnosti.
Jméno | Obrázek | Popis |
---|---|---|
Černý Rytíř | ![]() |
Nejsilnější jednotka ve hře. Vyskytuje se na skřetích mapách mimo území hradu. Je schopen zabít desítky zbrojnošů, uzdravuje se nesmírně rychle a jeho specialitou je to, že pokud je raněn, chytře utíká z boje. Má u sebe nejsilnější artefakty celé hry. |
Bílý Mnich | ![]() |
Extrémě silný kouzelník, který má na rozdíl od léčitele několikanásobně silnější útok, rychleji mu přibývá energie a sám se uzdravuje. Léčí i jiné jednotky. Nepotřebuje k bydlení kostel. |
Černý Zbrojnoš | ![]() |
Nejsilnější typ zbrojnoše, sám se uzdravuje. Je to osobní stráž Černého rytíře. Nepotřebuje k bydlení kasárny. |
Bílý Zbrojnoš | ![]() |
O maličko silnější než modrý zbrojnoš, jeho specialitou je to, že se sám extrémě rychle uzdravuje. Lze ho získat za splnění úkolu od rádce. Nepotřebuje k bydlení kasárny. |
Modrý Zbrojnoš | ![]() |
Silnější než zbrojnoš. Lze ho získat za splnění úkolu od rádce. Nepotřebuje k bydlení kasárny. |
Zbrojnoš zelenáč | ![]() |
Nejslabší typ zbrojnoše. Je slabší než zbrojnoš z kasáren. Lze ho získat za splnění úkolu od rádce. Nepotřebuje k bydlení kasárny. |
Modrý Střelec | ![]() |
Má silnější střelu než klasický střelec ze střelnice. Nepotřebuje k bydlení střelnici. Pozor, střelec nestřílí automaticky sám, každý výstřel určuješ ty! Stojí-li na kopci či střelecké výspě, má větší dostřel. |