Politika
Klan - společně jsme silnější
Ostatní hráči tě mohou napadnou jen tehdy, pokud máš aktivovaný portál na levelu 3 (viz
cestování a války). Takže dokud si neaktivuješ třetí level portálu, jsi až do osmého levelu hradu v bezpečí před ostatními hráči. Můžeš si tak pohodlně hrát a neřešit politiku a sváry mezi klany.
Přesto se může stát, že se dostaneš do bojů mimo území svého hradu, například pokud si postavíš vesničku (a to se vyplatí), nebo cestuješ s vozíkem pro suroviny do dolů. Navíc
od osmého levelu hradu se portál sám automaticky aktivujea tvůj hrad tak otevírá pro nájezdy kohokoliv. A proti spojenému útoku více hráčů nemáš sám šanci se ubránit.
Proto jsou ve hře klany, které umožňují hráčům se spojit pod jednotné velení a síla klanu odrazuje nepřátele od útoku.
Výhody klanu
- Více bezpečí - klan může odradit nepřátele od útoku
- Společné velení - v klanu se organizují hromadné útoky i pomoc napadeným
- Vzájemné ovládání jednotek - členům klanu můžeš povolit ovládat své jednotky a oni zase ty své tobě. To je výhodné v bitvách, když nejsi online, tak tě ostatní členové klanu zastoupí.
- Společné vesnice - až tři vesnice mohou být na jedné mapě a pro spolupráci je ideální, pokud jsou hráči ve stejném klanu
- Ekonomická pomoc - hráči si mohou vzájemně posílat vozíky plné surovin a skládat je u hradu
- Větší šance na výhru - hráči zvolí kandidáta na Zlatý hrad a pomáhají mu vyhrát, pokud se to povede, dostanou body a kredity všichni členové klanu, viz cíl hry
Jak založit klan

Aby jsi mohl založit klan, musíš postavit
Velitelství klanu, a to je možné postavit nejdříve ve 3. levelu hradu. Čím vyšší level Velitelství máš, tím více členů můžeš přijmout do klanu. Pokud ti nepřítel zboří velitelství (nebo si ho zboříš sám), klan se nerozpadne, pouze není možné přijímat nové členy.
Klanové hodnosti pro členy
Klany mohou mít mnoho členů a je potřeba se v hráčích dobře vyznat. Kdo má největší důležitost? S kým diplomaticky jednat? Kdo je postradatelný? To vše lze rychle vyčíst z pěti klanových hodností. V tabulce klanu jsou hráči seřazeny nejprve podle hodnosti a až pak podle počtu bodů. A tvá hodnost také určuje, zda-li můžeš ovládat jednotky ostatních členů klanu (o tom je napsáno níže).
- Zakladatel - nejvyšší hodnost, má ji hráč, který klan vytvořil, může ji dát více členům, může kohokoliv vyhodit
- Velitel - druhá nejvyšší hodnost, velitelé se zakladatelem(li) obvykle vedou diplomatická jednání a řídí bitvy
- Veterán - dává se obvykle prověřenému, zkušenému a užitečnému člen klanu
- Člen - běžný, řadový člen klanu, který už není nováčkem, ale pro klan nemá až takový význam jako veterán
- Nováček - neprověřený člen klanu, dává se nově příchozím hráčům, kteří si "plné členství" ješte nezasloužili

Palce
Členové klanu (kromě nováčků) si mohou navzájem dávat pochvaly, říkáme jim Palce. Pokud ti jiný člen pomůže, nebo se ti zamlouvá jeho hra, můžeš mu dát palec

. Udělené palce se nasčítávají a ukazují tak, kdo je v klanu oblíbený více a kdo méně. Palců k rozdání máš omezené množství, přibývají každý třetí den (v 5 ráno) podle tvé klanové funkce, viz tabulka.
Funkce | Kolik získáš palců každý třetí den |
---|---|
Zakladatel | +4 palce ![]() |
Velitel | +3 palce ![]() |
Veterán | +2 palce ![]() |
Člen | +1 palec ![]() |
Nováček | žádné palce k rozdávání |
Vyznamenání
Vedení klanu (zakladatel a velitelé) může odměňovat své hráče vyznamenáním za dobrou práci pro klan. Vyznamenání mají podobný účel jako palce. Ukazují, který člen klanu je oblíbený více a který méně. Vyznamenání je více typů a liší se cenou v palcích. Pokud má klan dostatek našetřených palců, které mu přibývají každé tři dny podle počtu hráčů, může kdokoliv z vedení udělit libovolnému členu vyznamenání (ale sám sobě ne). A obdarovanému členu jsou zároveň připočteny palce dle hodnoty vyznamenání, viz tabulka.
Název vyznamenání | Hodnota | Popis | |
---|---|---|---|
![]() |
Pochvala | 3 ![]() |
Nejnižší forma vyznamenání. |
![]() |
Řád Práce | 5 ![]() |
Za vykonanou práci pro klan. |
![]() |
Diamant Splněného úkolu | 5 ![]() |
Za úspěšné splnění klanového úkolu. |
![]() |
Zlaté Srdce | 5 ![]() |
Za obětavou pomoc druhým v nouzi. |
![]() |
Řád Chrabrého Válečníka | 5 ![]() |
Za hrdinský boj. |
![]() |
Pečeť Zkušeného diplomata | 7 ![]() |
Za diplomatické zásluhy. |
![]() |
Velitelská koruna | 7 ![]() |
Za mistrovské velení klanu. |
![]() |
Klanový kříž | 11 ![]() |
Nejvyšší klanové vyznamenání. |
![]() |
Klanová důtka | 0 ![]() |
Napomenutí, varování od vedení. Za týden zmizí. |
![]() |
Podmínečné vyloučení | 0 ![]() |
Varování před vyhazovem. Za týden zmizí. |
Jak umožnit členům klanu ovládat mé jednotky
V okně klanu klikni na tlačítko
Nastavenía v roletce nastav, které funkce mohou hýbat tvými jednotkami.

Diplomacie mezi klany
Zakladatel(é) a velitelé mohou měnit vztahy s cizími klany pomocí těchto čtyř vztahů. Nastavení vztahů je jednostranné! Může se stát, že tvůj klan nastaví mír a nepřátelský klan válku. Pak jednotky tvého klanu nebudou moci napadat jednotky druhého klanu, ale oni budou moci napadat vás, protože oni mají válku a vy máte nastaven mír!
- Spojenci - nejvyšší forma přátelství mezi klany, jednotky tvého klanu nemůžou napadnout jejich jednotky
- V míru - dobré vztahy mezi klany, jednotky tvého klanu nemůžou napadnout jejich jednotky
- Varování - špatné vztahy mezi klany, k válce již není daleko...
- Ve válce - zde nejde o malý konflikt, klany spolu vedou dlouhodobou vyhlazovací válku
Klanové fórum a klanová nástěnka
Každý klan má své soukromé klanové fórum, kde se řeší strategie a vojenské záležitosti klanu. Vedení klanu by mělo důležité informace předsazovat nad ostatní zprávy (pomocí šipečky u každé zprávy) a přinutit všechny člany klanu, aby si vždy před vlastním odehráním nejprve přečetli tuto rudou "klanovou nástěnku". Další vlastností klanového fóra je možnost psát diplomatické zprávy jiným klanům.
Války a strategie boje
Války probíhají tak, že útočníci odešlou své jednotky skrze
portál, a ty za nějaký čas doletí do cíle. Čím je vzdálenost větší, tím déle trvá cesta (od dvou hodin do několika dní přes celou mapu). Přehled o tom, kde se nejvíce bojuje, zjistíš ve Statistikách - Nej. bitvy.
V boji využívej terén mapy
Na kopcích a vyvýšených místech mají jednotky o 20% větší obranu a také se všem střeleckým jednotkám a léčiteli zvedne dosah o +1. Na všech bažinatých a zavodněných místech mají jednotky o 20% menší obranu.
Taktika pro útočníky - jak zničit hrad
Je výhodné nejprve poslat velký počet zbrojnošů do jediné oblasti, zpravidla tam, kde soupeř nemá zdi, kde má nejméně kasáren a vojáků (např. všechny poslat do pravé-horní oblasti). Je potřeba obstoupit obránci všechny kasárny a tak je zablokovat, nepřítel tak nebude moci verbovat zbrojnoše. Dále zablokovat příchozí cesty, kterými by mohly přicházet obránci posily. Cílem útoků bývají zpravidla ty nejdražší budovy (sklady a drahé vylevelované stavby).
Pokud získáte v oblasti převahu, je dobré poslat beranidla, která jsou výborná na bourání staveb. Je nutné je obstoupit a chránit. Samozřejmě, čím kvalitnější vojáky (vysoká hodnost, artefakty) do boje pošlete, tím lépe. Je zde ale veliké riziko, že ve velké bitvě o všechny nakonec přijdete. Proto se používají hlavně základní zbrojnoši, jsou to "spotřební" jednotky "jdoucí na smrt".
Taktika útoku na vesnici je stejná jako na hrad, pouze s tím rozdílem, že obránce dostane zprávu o o příletu nepřátelských vojsk až když skutečně přiletí k vesnici, proto se vyplatí poslat všechny skupiny vojáků tak, aby přiletěly do vesnice ve stejný čas.
Taktika pro obránce - jak ubránit hrad
Zpráva o napadení a počtu jednotek letících portálem ke hradu přijde napadenému hráči do pošty v okamžiku, kdy je útočník odeslal. Je nutné okamžitě informovat klan na klanovém fóru a začít přípravy na obranu. Neutrácet zbytečně suroviny a raději je šetřit do zásoby pro verbování vojáků během bitvy a na opravování poškozených staveb. Někdy je výhodné zastavět si cestu přes hrad, aby se útočníci nedostali na úzkou silnici, na které jdou velice těžko napadat. Není nic horšího, když se útočníci teleportují s beranidly přímo do úzké cesty. Než se k nim obránci stihnou probojovat, poboří dost staveb.
Také je dobré zastavovat zbořená místa buď studnami, nebo pokud je větší naděje, že stavba vydrží, postavit nové kasárny. Obránce může opravovat maximálně pět budov naráz, proto chce opravovat s rozmyslem jen strategicky důležité stavby. Když nepřítel obstoupí kasárny a není možné verbovat, je výhodné si udělat prostor pro vojáky zbořením stavbu navazující na kasárny a zverbovat vojáky tam.

Přeplněná mapa - když je vojáků moc
V pozdější fázi hry, když už mají hráči osmý level hradu a mohou mít dvojnásobnou kapacitu kasáren, se může stát, že počet odeslaných a bránících jednotek je tak veliký, že zaplní celou mapu. Již není místo pro další výsadek na mapu (vojáci si nemůžou stát na hlavách).
V tom případě se skupiny jednotek, které přilétají z jednotlivých portálů, řadí do fronty a čekají v "mimoprostoru" na volné místo na mapě. Jakmile je volné místo, jednotka ze skupiny, která je první na řadě, se objeví na daném místě mapy.
Jak se řadí skupiny do fronty? Pozor, není to podle času příletu, ale každá
skupina získá po příletu náhodné číslo (ID), podle kterého přijde na řadu. Číslo je tak moc náhodné, že nová skupina, která přeletěla jako poslední, může díky lepšímu číslu předběhnout všechny již čekající skupiny.
Proč to tak je? Je to z důvodu toho, že kdyby se fronta řadila podle času příletů, tak by útočící klan mohl poslat tolik jednotek, že by zaplnil celou mapu a celou frontu! A jednotky bránícího klanu, které byly odeslány o pár hodin později, by již jen bezmocně stáli na konci fronty bez šance se dostat na mapu - ta by byla plná plenících útočníků.
Proto je řazení do fronty náhodné a nikdo neví, která skupina se dostane z fronty na mapu dříve a bránící klan má šanci dostat své vojáky na mapu také.
Mřížka usnadní orientaci v bitvě
Ve velké bitvě je obtížné najít své či klanové jednotky. Proto je výhodné zapnout
mřížku(tlačítko pod surovinami), která označí tvé jednotky modře a klanové zeleně.